Mijloace de promovare - 4 idei de promovare a unui site

Mijloace de promovare – 4 idei de promovare a unui site – Tocmai ti-ai lansat un site e-commerce sau un alt tip de site? Sau ai dori sa iti imbunatatesti site-ul deja existent? Avem vesti bune pentru tine: exista o multime de mijloace de promovare a unui site. Unele iti permit sa iti promovezi rapid site-ul, altele sunt mai greu de implementat, dar ofera rezultate mai semnificative pe termen lung. In cele ce urmeaza iti vom prezenta cateva mijloace de promovare pe care le poti folosi daca detii un site. Pentru fiecare din ele vom prezenta avantajele si dezavantajele.

Mijloace de promovare – Optimizare SEO

Atunci cand cauti un serviciu sau un produs pe Google, site-urile care apar in primele rezultate nu au ajuns acolo din intamplare… este rezultatul a ceea ce poarta numele de optimizare SEO. SEO este o disciplina care are drept scop cresterea vizibilitatii unui site web in motoarele de cautare precum Google.

Scopul sau final este acela de a face ca site-ul tau sa apara in primele rezultate ale Google pentru cuvintele cheie care corespund marcii si produselor tale. Aceasta tehnica este extrem de populara in comertul digital. Acest lucru se datoreaza faptului ca iti permite sa obtii mai mult trafic pe site-ul tau fara sa ai nevoie de un buget de publicitate. Cu toate acestea, optimizarea SEO nu este gratuita, necesita mult timp si efort dar si investitii financiare.

Avantaje:

  • Genereaza un flux mare si in crestere de trafic calificat pe termen lung;
  • Traficul obtinut inregistreaza in general rate de conversie foarte bune;
  • Traficul site-ului tau de comert electronic nu depinde de un buget de publicitate;
  • Iti permite sa obtii vizibilitate in motoarele de cautare.

Dezavantaje:

  1. Poate dura mult timp pentru a produce rezultate vizibile;
  2. Necesita sa investesti mult timp si bani in avans, fara a avea certitudinea rezultatelor.

Publicitate pe retelele sociale

Mijloace de promovare - 4 idei de promovare a unui sitePoti apela la una din numeroasele mijloace de promovare existente, publicitate pe retelele sociale precum Facebook, Instagram, YouTube sau TikTok. In prezent, fiecare din aceste platforme are propria retea de publicitate. Facebook Ads, spre exemplu este o retea de publicitate care iti permite sa publici anunturi pe Facebook, Instagram, Whatsapp sau Messenger. Aceasta tehnica iti permite sa ajungi la o piata mult mai mare. Unii internauti nu cauta inca produsele tale pe Google. Pur si simplu pentru ca nu stiu inca nimic despre ele sau nu simt inca nevoia sa le caute. Dar asta nu inseamna ca nu ar fi interesati. Datorita publicitatii pe retelele sociale poti ajunge la aceste persoane si le poti invita sa iti descopere produsele chiar azi.

Avantaje:

  • Costurile de publicitate sunt inca accesibile pe majoritatea platformelor;
  • Crestere imediata a vizibilitatii;
  • Iti ofera acces la audiente pe care cautarea platita nu le poate atinge;
  • Iti permite sa ajungi la clientii tai acolo unde acestia isi petrec cea mai mare parte a timpului online.

Dezavantaje:

Rata de conversie este, in general, mai mica decat in cazul SEO sau SEA, deoarece persoanele atinse nu cauta neaparat in mod activ un produs.

E-mailing

E-mailing-ul sau e-mail marketing presupune trimiterea de e-mailuri promotionale catre o baza de date formata din mai multe persoane. In functie de informatiile pe care le detii, poti personaliza continutul e-mail-urilor tale. Astfel, creezi o legatura mai puternica cu destinatarii, spre deosebire de e-mailurile in masa, care sunt adesea asociate cu spam-ul. Daca ai deja o lista de adrese de e-mail poti sa iti promovezi site-ul trimitandu-le la o campanie de e-mail. Asigura-te ca acestia si-au dat consimtamantul de marketing in conformitate cu legislatia europeana privind protectia datelor (GDPR).

Avantaje:

  • O metoda de promovare eficienta din punctul de vedere al costurilor;
  • Iti permite personalizarea comunicarii pentru a-ti promova site-ul;
  • Nu depinde de niciun buget de publicitate sau de o platforma terta precum Google. Poti comunica asa cum doresti, lista de e-mail-uri iti apartine.

Dezavantaje:

  1. Doar o parte din cei din baza de date va vedea e-mail-urile tale. Este posibil ca unele persoane sa nu le deschida sau ca mail-urile tale sa ajunga ca spam;
  2. Esti limitat de dimensiunea listei de e-mail-uri.

Mijloace de promovare – Elaboreaza comunicate de presa

Daca te intrebi cum iti poti face cunoscuta afacerea la nivel local, un comunicat de presa poate fi o modalitate excelenta. Ai putea avea articole in presa online sau offline, in reviste de specialitate, etc. pe scurt, comunicatele de presa reprezinta o modalitate excelenta de a profita de audienta altor companii pentru a-ti promova site-ul. Cel mai bun mod de a folosi aceasta metoda este sa apelezi la o agentie care este obisnuita sa creeze comunicate de presa:

Avantaje:

  • Cresterea rapida a vizibilitatii si a gradului de constientizare;
  • In general ieftin, sau chiar gratuit daca o faci de unul singur.

Dezavantaje:

  1. Rezultatele sunt de scurta durata;
  2. Nu ai control total asupra comunicarii.

Acum esti foarte bine inarmat pentru a-ti promova site-ul cu cele mai bune mijloace de promovare existente. Cele mai eficiente si mai importante sunt publicitatea (retelele sociale sau advertoriale platite) si continutul (SEO, marketing de continut, retelele sociale).

Call Now Button